Фізичні якості та їх характеристика
Швидкість – це здатність
людини виконувати різноманітні дії (фізичні вправи, трудові операції) у
мінімальний для даних умов відрізок часу. Рівень розвитку цієї якості
визначається станом опорно-рухового апарата (ступенем розвитку м'язової
системи), рухливістю, силою, врівноваженістю процесів збудження і гальмування
центральної нервової системи.
Спритність – це здатність
людини чітко виконувати рухи у складних координаційних умовах. Координаційна
складність рухових дій є одним з основних критеріїв спритності. До другого
критерію відносять точність рухів, до якого входить точність просторових,
часових та силових характеристик.
Гнучкість – це здатність
виконувати рухи з найбільшою амплітудою. Таким чином, гнучкість характеризує
ступінь рухливості у різних ланках опорно-рухового апарата людини. Вона
залежить від форми та будови суглобів, еластичності м'язів та зв'язок, а також
від функціонального стану центральної нервової системи та рухового апарата. При
цьому найбільше значення має зміна процесу напруження процесом розслаблення тих
м'язових груп, які підлягають розтягуванню.
Витривалість характеризує
здатність людини до тривалого виконання динамічної роботи на необхідному рівні
інтенсивності та здатність протистояти стомленню. Витривалість в цілому
забезпечується підвищеними можливостями функціональних систем організму.
Сила, як і інші рухові якості людини, є наслідком прояву функціональних
властивостей нервово-м'язового апарата на вплив зовнішнього середовища. Сила – це здатність людини подолати
зовнішній опір або протидіяти йому за рахунок м'язових зусиль. Оптимальний
рівень розвитку сили сприяє гармонійності ростучого організму дитини.
2. Ігри на швидкість
Ми — веселі дітлахи (для дітей
молодшого віку)
Усі гравці
збираються на одному боці майданчика, ведучий знаходиться в центрі. Діти
примовляють:
Ми — веселі
дітлахи,
Любим бігати
і грати.
Ну ж бо,
спробуй наздогнати!
Після цих
слів діти перебігають на інший бік майданчика, а ведучий намагається їх
наздогнати. Спіймані гравці допомагають ведучому ловити дітей у наступних
перебіжках, затримувати гравців.
Швидкі діти (для дітей молодшого
віку)
Гравці
утворюють коло, узявшися за руки. У центрі круга стоїть ведучий. За сигналом
учителя діти промовляють слова:
Ми — веселі
дітлахи, Любим бігати і грати. Ми рахуєм до п'яти, Спробуй нас наздожени!
Після цих
слів діти повинні вибігти за межі майданчика, а ведучий намагається їх
зловити. Спіймані гравці допомагають ведучому ловити інших у кожній наступній
грі. Виграє той гравець, якого зловлять останнім.
Доганялки
Усі гравці
вільно розташовуються на майданчику, один із них — доганялка (квач). За сигналом
він починає наздоганяти гравців і намагається до них доторкнутися. Спійманий
починає водити. Він зупиняється, піднімає руку вгору й оголошує: «Я — доганялка
(квач)!» — і починає знову ганятися за гравцями. Якщо учасників дуже багато,
ведучих може бути декілька. Гравця, який присів, ловити не можна, він «на
відпочинку».
Пастка
Гравці
утворюють два кола. Гравці внутрішнього кола, узявшися за руки, рухаються в
один бік, а зовнішнього — у другий. За сигналом ведучого обидва кола
зупиняються. Ті, що стоять у внутрішньому колі, піднімають руки вгору,
утворюючи своєрідні ворота, в які гравці із зовнішнього кола вбігають і
вибігають. За другим сигналом ведучого гравці внутрішнього кола опускають руки,
до них приєднуються ті, хто опинився усередині круга, тобто потрапив у пастку.
Гра продовжується доти, доки в зовнішньому колі не залишаться троє гравців,
вони і є переможцями.
Ноги від землі
Усі гравці вільно бігають по майданчику, а ведучий їх наздоганяє. Рятуючись від переслідування, гравці повинні набути такого положення, щоб ступні їхніх ніг не торкалися землі: повиснути на чому-небудь, підняти ноги вгору, залізти на пеньок і т. д. Гравців, у яких «ноги від землі», чіпати не можна. Той, кого все ж таки зловили, стає ведучим.
Дістань стрічку
Усі гравці, окрім ведучого, вільно пересуваються по залу. У них за поясом іззаду кольорові стрічки (з тканини або паперові), вільний кінець яких звисає на 20—30 см. За сигналом учителя ведучий починає наздоганяти гравців, намагаючись дістати стрічку. Якщо це йому вдається, він закріплює стрічку собі за пояс, а гравець, що залишився без стрічки, стає ведучим.
ІГРИ НА ВЛУЧНІСТЬ
По невидимій цілі
На
відстані 6—7 м від лінії, на якій стоять гравці, на підлозі накреслена мішень.
Між гравцями і мішенню протягнута щільна, непрозора сітка. За командою гравці
кидають м'ячі по невидимій мішені, перекидаючи їх через сітку. Кожний робить
п'ять спроб. Виграє той, хто набере більше очок.
Снайпер-1
За" 3—5 спроб гравець повинен влучити футбольним м'ячем з відстані 5—10 м по тенісному м'ячу, підвішеному на висоті близько
Снайпер-2
Гравці
повинні влучити тенісним м'ячем по мішені, що розгойдується,— підвішеному футбольному
м'ячу. Гравцям, що стоять на відстані 5—10 м, дається п'ять спроб, виграє той,
у кого більше попадань.
Очі на маківці
На підставку заввишки Г—1,5 м ставиться кошик або відерце, біля підніжжя підставки сидить гравець спиною до кошика. За сигналом учителя він кидає м'яч у кошик. За кожне попадання гравець одержує два очка.
Збий кеглі
За
По наземній
мішені (для дітей старшого віку)
На кожному
боці волейбольного майданчика у лінії нападу
креслять по
два кола діаметром 1,5 м .
Дві команди розташовуються з різних боків від сітки. У гравців однієї команди
в правій (лівій) руці — тенісний м'яч. За сигналом учителя два гравці від
кожної команди біжать до сітки, гравець із м'ячем стрибає якомога вище й
посилає м'яч в один із кругів на боці супротивника, а другий гравець ставить
блок. За попадання в будь-який круг гравець одержує два очка, а якщо він
обійшов блок, але промахнувся, хоча м'яч приземлився в межах майданчика,— одне
очко.
Комментариев нет:
Отправить комментарий